Chat sampai Lebam


ShoutMix chat widget

Monday, 28 November 2011

why shoot mayat

               


 Duuuddddddddddddddd…kringggggggggggggggggggg!!! Bunyi tersebut berdenggung di telinga gua berulang kali. Oh semmm! Dah pagi rupanya.. selamat pagi semua. Teringat gua nak hantar adek gua pergi Bandar nak beli alat tulis.





                Selepas siap bersiram bersarapan berkemas dan seangkatan dengan ‘ber-ber’ tuh, gua pun kasi magic kat Ego gua nie. Tak kasi magic kompem tak hidup. Sumpa tak tipu. Ape lagi gua dan adek gua pown bertolak. ‘Ber ‘ lagi. Jalan punye jalan, pecut punye pecut, demmm! Hujan pulaks! Gua cepat2 drift pusingan U balik rumah. Baju branded gua da basah. Cancel lagi laa dating gua nak belanja awek kat kepci. Ok pe, selamat duit gua. Sampai rumah, adek gua terus layan game. Demmm, ingat nak nolat awek kat twitter tadi. Sory gua tak layan facebook tapi gua layan mukabuku. ==”



                Ok sambung tu main topic. Pasal nie laa gua nak cerite kat lu nie. Bile gua selongkar stor bawah rumah gua nie, gua jumpe satu kotak penuh dengan anai-anai dan geng2 dye. Bukan main banyak ahhh. Gua pun angkat kotak tu bawak pergi bawah pokok mangga. Musim mangga dah habis masuk musim rambutan. Pokok rambutan belakang rumah datuk gua da tue. Tumbuh pun sikit-sikit jew. Ape lagi, gua pun bakar kotak tuh.




                Bakar punye bakar, tibe-tibe datang sekor minah nie pakai black jacket macam dalam matrik. Datang punye datang, dye bawak sekor mayat dan terus campak kat unggun api kat tempat gua buat open burning tadi. Ohh! Itu mayat biawak rupanye. Ingat mayat manusia..ahaks!
                So, gua pun jemput dye naik rumah. Adab menghormati tetamu itu amalan mulia ok. Saje je gua nk bitaw. Tiba – tiba, ape lagi, gua pun terkejut beruk. Betul-betul terkejut. (biar betul, biar betul betul). Ruang tamu ade sekor lagi mayat. Duduk plaks tuh. Minah tuh suruh gua tembak kepala mayat tuh dua kali. Gua ingat lagi movie zombie nie. Kene tembak itu kepala mayat baru mayat tu tak hidup kembali. (sambil layan lagu ….. lu teke laa sendiri)



                Gua pown tembak kepale mayat tuh. First shot memang kene. Bile seken shot tu, tibe2 je pistol macam tersekat jew. Gua goncang2 itu punya pistol, tertembak kat kaki mayat tuh. Ehem, mayat tu hidup ok. HIDUP!!! Gua ape lagi. Blah cepat-cepat. Minah tu terus battle sama mayat tu. Battle punya battle, dye sendiri pown lari. Gua cuba buat hayunan kapak 360 degree, kapak tu mengenai perut mayat tu. Tak de senjata dah, gua baling bom tangan kat mayat tu, TAPI, laptop gua ade kat ruang tamu tuh. Demmm, hidup mesti diteruskan, gua pown baling itu bom tangan maaa. Kene memang kene, mayat tu masih tough lagi. Minah yang letih keletihan tu terduduk atas sofa, mayat tu ape lagi,rezeki terhidang di depan mata. Gua kagum dengan stail melahap mayat tuh. Dan terus blah. Jalan punye jalan, gua senyum =).. dengan alat control di tangan gua, butang merah gua picit, buuuuummmmmmm gelombang api beso punye di belakang gua. Rumah gua terbako habis!!!!
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..


Kliks!
Gua bukak mata, cahaya keorenan dan kekuningan menyinari dalam kegelapan bilik gua. Wah!!!!!!! Emas! Ohh, selamat pagi semua! 




0 comments: